Grupa Kapitałowa TIM: najlepszy pod względem obrotów I kwartał w historii, zyski na wszystkich poziomach [PREZENTACJA, WIDEO]

Pod względem przychodów ze sprzedaży I kwartał 2018 r. stanowił najlepsze otwarcie roku i był drugim najlepszym kwartałem w całej historii TIM SA oraz Grupy Kapitałowej TIM. Skonsolidowane obroty wyniosły niemal 194 mln zł (+18,9% r/r), zaś jednostkowe – 175,47 mln zł (+18,8% r/r). Rekordowym przychodom towarzyszą jednostkowe i skonsolidowane zyski. Zysk ze sprzedaży i na działalności operacyjnej odnotowała też logistyczna spółka 3LP.

Przychody TIM SA z kanału e-commerce wyniosły ponad 70%. – Od zmiany modelu działania w 2013 r. i uruchomienia sprzedaży online stopniowo uniezależniamy się od koniunktury w sektorze budownictwa, dlatego od wielu kwartałów notujemy wzrost obrotów. Dodatkowo trwające ożywienie inwestycyjne wpływa na większą niż dotąd dynamikę tych wzrostów. Co ważne, mówimy o miesiącach zimowych, co daje nam dodatkowy powód do optymizmu w perspektywie kolejnych kwartałów – komentuje Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM SA.

W I kw. 2018 r. Grupa Kapitałowa TIM wygenerowała pozytywny wynik na wszystkich poziomach rachunku wyników. Zysk netto w I kw. 2018 r. wyniósł  2,4 mln zł i był o 3,8 mln zł wyższy niż w I kw. 2017 r. (1,4 mln zł straty rok wcześniej).

– Na pozytywne wyniki wpływ miały nie tylko rekordowe obroty, ale i koszty operacyjne, które zwiększyły się o 15,7%, a więc rosły wolniej niż przychody. W tym kontekście warto zwrócić uwagę na  wzrost efektywności działania 3LP dzięki większemu wykorzystaniu możliwości operacyjnych centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach – mówi Piotr Tokarczuk, członek zarządu i dyrektor finansowy TIM SA.

Zyskowne 3LP SA, 24% przychodów spoza Grupy TIM

I kwartał 2018 r. przyniósł 32-procentowy wzrost przychodów r/r 3LP SA. Udział przychodów z usług logistycznych od klientów zewnętrznych (spoza Grupy Kapitałowej TIM) wzrósł z 6% w I kw. 2017 r. do 24% w I kw. 2018 r. Co ważne, logistyczna spółka zanotowała w I kw. 2018 r. zyski ze sprzedaży i na działalności operacyjnej.

– Zakończyło się wdrożenie kolejnych elementów zaawansowanej automatyki – magazynu typu shuttle system oraz automatycznego sortera. To najnowocześniejsze systemy tego typu w Europie Centralnej. Obecnie są wykorzystywane na poziomie na 40-50%, jednakże prowadzimy zaawansowane rozmowy z kolejnymi potencjalnymi klientami – mówi Krzysztof Folta.

Wśród obecnych klientów 3LP SA są m.in. jeden z największych internetowych sprzedawców opon
i akcesoriów samochodowych w Polsce i Europie (tylko w kwietniu 2018 r., w szczycie sezonu wymiany opon na letnie, z Siechnic wyjechały 153 tysiące opon) oraz globalny internetowy dystrybutor suplementów diety (wysyłka zamówień do 12 krajów Unii Europejskiej).

Zobacz skonsolidowany raport kwartalny >>


drukuj