Na rynku dystrybucji elektrotechnicznej widać przewagę TIM-u

– Oceniam, że cały rynek elektrotechniki i dystrybucji elektrotechnicznej rośnie o około 10%. TIM po trzech kwartałach 2014 r. zanotował dynamikę sprzedaży przekraczającą 50%. Widać zatem zdecydowanie naszą przewagę nad resztą – zauważa w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor prezes Zarządu TIM SA Krzysztof Folta. 

Krzysztof Folta tłumaczy, że rok 2014 można uznać za dobry dla branży, ale tylko w odniesieniu do kryzysowego 2013 roku. Nominalnie ubiegłoroczne wyniki były na poziomie sprzed 4-5 lat. Prezes Zarządu TIM SA zapowiada także rozszerzenie asortymentu oferowanego przez TIM do 75 tys. produktów do końca 2015 r. 

Krzysztof Folta zapowiada, że TIM chce zwiększyć udziały w rynku poprzez wzrost liczby klientów, a firma będzie dążyć do 80-proc. udziału sprzedaży internetowej w strukturze przychodów. Pozostałą część ma stanowić dotychczasowa sprzedaż multikanałowa (kontakt z klientem przez telefon, e-mail bądź wizytę osobistą w biurze handlowym).

 – W 2015 roku powinniśmy osiągnąć pierwsze zyski. 2015 rok jest dla nas bardzo ważny, bo to rok przełamania dwuletniej passy strat, związanych ze zmianą modelu sprzedaży. Myślę, że w 2015 rok powinniśmy wejść z ustabilizowaną wewnętrznie firmą i to powinien być rok, kiedy już nie będzie strat, zarówno na sprzedaży, wyniku operacyjnym, jak i zysku EBITDA. Takie są założenia – podkreśla Krzysztof Folta w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor.

drukuj