Obroty w I półroczu lepsze niemal o 20 procent

Ze wstępnych szacunków wynika, że przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły w I półroczu 2018 r. ponad 357,05 mln zł i były o 19,1% wyższe od obrotów w analogicznym okresie 2017 r. Podobną dynamikę (18,7%) zanotowały przychody ze sprzedaży w kanale e-commerce (254,6 mln zł).

Oznacza to, że szacowany udział sprzedaży online w całości obrotów TIM SA za pierwsze sześć miesięcy 2018 r. wyniósł ponad 71%.

Szacowane obroty w samym czerwcu 2018 r. zanotowały identyczną dynamikę jak obroty skumulowane i wyniosły ponad 63,91 mln zł. Przychody z kanału online wzrosły natomiast o 21,4% – do 46,04 mln zł.

– W pierwszym półroczu 2018 roku urośliśmy niemal o jedną piątą rok do roku. Za 10 dni będziemy obchodzić piątą rocznicę uruchomienia e-sklepu TIM.pl. Od tego czasu stale go udoskonalamy, udostępniając klientom narzędzie coraz lepiej odpowiadające na ich potrzeby. To jedna z części składowych naszego silnika elektrycznego – mówi Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM SA. – Jednocześnie nie zapominamy o tym, jak ważny w dystrybucji elektrotechniki jest czynnik ludzki, a więc wiedza, kompetencje, doświadczenie, których nie zaoferuje nawet najdoskonalsze oprogramowanie. To napęd tradycyjny, z którego korzystamy z powodzeniem od ponad 30 lat. Ciągle ulepszanie naszego hybrydowego modelu sprzedaży w połączeniu z wciąż dobrą sytuacją na rynku pozwala nam osiągać ponadprzeciętne wzrosty – dodaje Krzysztof Folta.

Zobacz raport bieżący nr 26/2018 >>

drukuj