Ponad 600 mln zł obrotów po 11 miesiącach 2017 r.

Ze wstępnych szacunków wynika, że po listopadzie 2017 r. tegoroczne obroty TIM SA wyniosły ponad 605,3 mln zł. To rezultat lepszy o prawie 7% od osiągniętego po listopadzie 2016 r. Przychody ze sprzedaży w samym listopadzie 2017 r. wyniosły 64,58 mln zł, o 7,5% więcej niż w analogicznym okresie 2016 r.

Listopadowa dynamika obrotów w kanale e-commerce ponownie była wyższa od tempa wzrostu ogółu przychodów – wyniosła 12,4% r/r. Sprzedaż online w przedostatnim miesiącu 2017 r. osiągnęła poziom 45,6 mln zł.

Ze wstępnych danych, opublikowanych 19 grudnia 2017 r. przez Główny Urząd Statystyczny, wynika, że produkcja budowlano-montażowa (w cenach stałych), obejmująca roboty o charakterze inwestycyjnym i remontowym, zrealizowana na terenie kraju przez przedsiębiorstwa budowlane o liczbie pracujących powyżej 9 osób, była w listopadzie 2017 r. o 19,8% wyższa niż przed rokiem (wobec spadku o 12,8% w listopadzie ub. roku) i o 5,0% wyższa w porównaniu z październikiem br. Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym produkcja budowlano-montażowa ukształtowała się na poziomie o 16,2% wyższym niż w listopadzie ub. roku i o 3,2% wyższym w porównaniu z październikiem br. W okresie styczeń-listopad 2017 r. produkcja budowlano-montażowa była o 12,8% wyższa niż przed rokiem.

– Listopad 2017 r. pod względem obrotów jest drugim w kolejności najlepszym miesiącem w całej historii TIM-u. Nie zwalniamy tempa i mamy apetyt na więcej. Wszystko wskazuje na to, że wkrótce zostanie on zaspokojony. Dynamika sprzedaży online nadal jest wyższa od dynamiki całkowitej sprzedaży. A to oznacza, że zmiana modelu sprzedaży przynosi efekty. Cykl inwestycyjny w branży elektrycznej jest opóźniony względem robót budowlanych o około 6-9 miesięcy. Hossa w branży dopiero przed nami – przewiduje Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM SA.

Zobacz raport bieżący nr 42/2017 >>

drukuj