TIM.pl nominowany do e-Commerce Awards 2015

E-sklep TIM SA zdobył nominacje w kategoriach „Mobilny design roku” i „Najlepsze dostosowanie do sprzedaży wielokanałowej” w tegorocznej edycji konkursu organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej.

W pierwszej z kategorii w grupie średnich i dużych sklepów TIM.pl konkuruje z Bellodecor.pl, Gandalf.com.pl, Militaria.pl oraz Yes.pl, zaś w drugiej – z Castorama.pl i Sephora.pl.

Ćwierć wieku doświadczeń + e-commerce

W 2014 r. TIM całkowicie zmienił model biznesowy. Z sieci hurtowni stał się dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych, który większość przychodów osiąga poprzez kanał online, uruchomiony latem 2013 r. Dotychczas istniejące hurtownie z lokalnymi magazynami zostały zlikwidowane i w większości przekształcone w biura handlowe, bez magazynów. Wszystkie zamówienia bezpośrednio do klientów wysyła Centrum Logistyczne TIM SA w podwrocławskich Siechnicach.

– Decydując się na zmianę modelu i wybierając e-commerce, nie odcięliśmy się od przeszłości. Postanowiliśmy stworzyć unikalną hybrydę, łączącą ponad 25 lat doświadczeń zdobytych w branży dystrybucji artykułów elektrotechnicznych z możliwościami, jakie daje technologia i kanał online – wyjaśnia Artur Piekarczyk, członek Zarządu i dyrektor ds. handlu TIM SA.

Na koniec I półrocza 2015 r. udział kanału internetowego w obrotach wyniósł 66%, a e-commerce generował 87% transakcji sprzedaży. Dzięki zmianie modelu biznesowego skonsolidowane roczne obroty po raz pierwszy w historii TIM SA przekroczyły w 2014 r. 0,5 mld zł.

Doceniona multikanałowość

Oferta TIM SA dostępna jest przez stronę www, aplikację mobilną mTIM (na urządzenia z Android oraz iOS), telefon, mail oraz za pośrednictwem ogólnopolskiej sieci biur i pośredników handlowych. Dzięki temu klienci – zarówno z sektora B2B, jak i B2C – mają dostęp online do najszerszego asortymentu artykułów elektrotechnicznych w Polsce, ale również możliwość kontaktu z handlowcami w sieci biur handlowych, przedstawicielami handlowymi lub pracownikami telefonicznego Biura Obsługi Klienta, gdy potrzebują pomocy przy obsłudze e-sklepu lub mają niestandardowe potrzeby.

– Jednym z elementów pozwalających TIM-owi uzyskać przewagę konkurencyjną jest właśnie multikanałowość. Bardzo cieszy mnie, że doceniają to nie tylko nasi klienci, ale i jury e-Commerce Awards 2015 – zauważa Artur Piekarczyk.

Organizatorem corocznego konkursu e-Commerce Polska Awards jest Izba Gospodarki Elektronicznej (e-Commerce Polska), która skupia największe polskie sklepy internetowe i której celem jest rozwój polskiej branży e- handlu internetowego. W ubiegłorocznej, II edycji konkursu TIM.pl zdobył wyróżnienie w kategorii „Przełamanie nieufności” w grupie średnich i dużych sklepów.

 

drukuj