TIM SA rozpędza się i zapowiada kolejne akwizycje

Pierwszy od 2007 r. wzrost przychodów ze sprzedaży i zysk netto wyższy o ponad 33% zamykają rok 2011, w którym TIM SA rozpoczęła proces budowy grupy kapitałowej.

Jego celem jest uniezależnienie spółki od koniunktury i dekoniunktury w sektorze budownictwa.

13 września 2011 r. TIM SA zakupiła od Oponeo.pl SA 2,5 mln akcji bydgoskiej spółki MARKETEO.COM, a następnie objęła 2,85 mln akcji nowej emisji MARKETEO.COM SA. W rezultacie zdobyła udział w kapitale zakładowym notowanej na New Connect MARKETEO.COM SA w wysokości 53,5%. Tak powstała Grupa Kapitałowa TIM. 1 grudnia 2011 r. MARKETEO.COM SA połączyła się z Narzędzia.pl SA, w której posiadała 100% udziałów. Jednocześnie zmieniła nazwę na Rotopino.pl S.A. Rotopino.pl prowadzi m.in. największy w Polsce internetowy sklep z elektronarzędziami www.narzedzia.pl, którego obsługę logistyczną (przyjmowanie, składowanie i wysyłkę towaru do klientów) przejęło w grudniu 2011 r. Centrum Logistyczne TIM SA w podwrocławskich Siechnicach.

 

To dopiero początek

Wejście w branżę internetową i rozpoczęcie budowy grupy kapitałowej to początek działań, które w dłuższej perspektywie mają zmniejszyć udział sektora budownictwa w przychodach i zyskach TIM SA.

– Stawiamy na multikanałowość sprzedaży – deklaruje Krzysztof Folta, Prezes Zarządu TIM SA. – Sektor handlu online od kilku lat odznacza się wysoką dynamiką sprzedaży, ok. 30% rocznie. Wydatki na zakupy online w Europie stanowiły w 2011 roku niespełna 8% całkowitej wartości handlu detalicznego. Najwyższy poziom odnotowano w Wielkiej Brytanii (12%) oraz Niemczech i Szwajcarii (9%), zaś najniższy w Polsce (3%) i Włoszech (1%). To pokazuje, jaki jest potencjał rynku e-commerce, a my dopiero się rozpędzamy. Mam zatem nadzieję, że w przyszłości sprzedaż osiągana w tym kanale znacząco wpłynie na wyniki Grupy Kapitałowej TIM – dodaje Krzysztof Folta.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, najważniejszym celem jest zapewnienie TIM SA rozwoju i stabilnej sytuacji rynkowej. – Grupę Kapitałową TIM planujemy powiększać za sprawą akwizycji firm dystrybucyjnych działających w innych sektorach. Najbliższa perspektywa, lata 2012-2013, to czas poszerzania oferty asortymentowej i zwiększania liczby klientów, przede wszystkim spoza sektora budowlanego. Pierwszych efektów naszych działań spodziewamy się za 12 do 24 miesięcy – zapowiada Krzysztof Folta.

 

Przełom w sprzedaży

W 2011 r. przychody TIM SA ze sprzedaży wyniosły 389,3 mln zł i były o ponad 17% wyższe niż rok wcześniej. To znaczące tym bardziej, że poprzedni wzrost sprzedaży rok do roku spółka odnotowała w 2007 r. W dużej mierze to zasługa jednej grupy asortymentowej – kabli i przewodów, która w porównaniu z rokiem 2010 wzrosła o 25%.

Na poprawę wyników wpłynął także przyrost liczby naszych klientów, zarówno nowych, jak i lojalnych – zauważa Krzysztof Folta. Liczba klientów ogółem, którzy w 2011 r. dokonali w TIM SA zakupów o wartości powyżej 1500 zł netto, wzrosła o 11,5%, zaś klientów lojalnych (dokonujących w ciągu roku zakupów w co najmniej 6 na 12 miesięcy) – o 6,8%.

Zysk operacyjny (EBIT) TIM SA wzrósł aż o 42,1% (z 10,6 do 15,1 mln zł), zaś zysk netto – o ponad 1/3 (z 10,1 do 13,5 mln zł) w porównaniu z rokiem 2010.

TIM SA konsoliduje wyniki Rotopino.pl S.A. od 1 października 2011 r., dlatego wyniki osiągnięte przez Rotopino.pl nie miały znaczącego wpływu na rezultat Grupy Kapitałowej TIM w minionym roku. Przychody grupy ze sprzedaży wyniosły 396,4 mln zł, zysk operacyjny (EBIT) – 15,5 mln zł, zaś zysk netto – 13,9 mln zł.

 

Elektryzująca promocja

Za niespełna 2,5 miesiąca Polskę, Ukrainę i całą Europę czeka moc sportowych emocji. Z tej okazji TIM SA rozpoczął w lutym promocję „Elektryzującą akcję”, nawiązującą do zbliżających się mistrzostw. Jest ona skierowana do wszystkich – zarówno lojalnych, jak i zupełnie nowych – klientów (firm), którzy dokonają zakupów w TIM SA do 31.05.2012 r. Nagrody (gadżety mistrzostw, atrybuty kibica, multimedia, narzędzia i sprzęt RTV) można zdobywać w trzech progach zakupowych: 5000-15.000 zł netto, 15.000-50.000 zł netto i powyżej 50.000 zł netto.

– „Elektryzująca akcja” to kolejne wydarzenie potwierdzające, że chcemy towarzyszyć naszym klientom w różnych obszarach ich aktywności – wyjaśnia Krzysztof Folta. TIM SA to bowiem już nie tylko dystrybucja artykułów elektrotechnicznych. To szkolenia elektrotechniczne, proponowane również osobom i firmom niebędącym klientami spółki. TIM dzieli się wiedzą także w bezpłatnym kwartalniku „Just In TIM!e”, wydawanym od prawie sześciu lat, który w najbliższych tygodniach zaistnieje jako odrębny serwis internetowy.

– W czasie wolnym chcemy uczestniczyć z klientami w pozytywnych sportowych emocjach – mówi Krzysztof Folta.

drukuj