TIM z nagrodą za cyfrową transformację

Zmiana modelu działania i udane wejście w sektor e-commerce przyniosły TIM SA kolejne trofeum – Nagrodę Główną w konkursie „Digital Champions 2017” w kategorii „Cyfrowa transformacja”.

Konkurs, którego głównym organizatorem była w tym roku Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, jest nieodłącznym elementem konferencji „Digital Champions”. Jej czwarta edycja odbyła się 22-23 listopada 2017 r. w warszawskim kampusie Google.

Do konkursu w czterech kategoriach (Cyfrowy produkt/usługa, Cyfrowa transformacja, Cyfrowy ekosystem, Osobowość cyfrowego biznesu) zgłoszono łącznie 50 firm i osób. TIM starał się o nagrodę za „Cyfrową transformację”. Zgłoszenia dokonało Divante – partner technologiczny i koncepcyjny TIM SA przy tworzeniu i udoskonalaniu e-sklepu TIM.pl.

Przedmiotem zgłoszenia była zmiana modelu biznesowego TIM-u i wybranie e-commerce jako dominującego kanału sprzedaży. 11-osobowa kapituła konkursu zdecydowała się nie wyłaniać w tej kategorii nominowanych i od razu uhonorować TIM SA. Nagroda została przyznana „za skuteczne przeprowadzenie kompleksowego programu zmian w kluczowych obszarach biznesowych (marketing, sprzedaż, obsługa klienta, operacje), w którym najważniejszą rolę odgrywał sposób wykorzystania potencjału cyfrowych technologii”. Pamiątkową statuetkę oraz dyplom wręczono podczas wieczornej gali 23 listopada 2017 r.

– W ciągu ponad czterech lat obecności TIM-u w e-commerce udziału tego kanału w przychodach ze sprzedaży spółki wzrósł z 0 do 70%. Nasze jednostkowe obroty w roku 2012, ostatnim przed uruchomieniem e-sklepu, wyniosły 342 mln zł. Miniony rok zamknęliśmy na poziomie 615 mln zł, co oznacza wzrost o 80% – wylicza Artur Piekarczyk, członek zarządu i dyrektor ds. handlu TIM SA. – Cały czas zdobywamy naszych klientów, których przyciąga nie tylko atrakcyjna oferta cenowa, ale i szerokość oraz natychmiastowa dostępność asortymentu. Cieszy mnie, że nasze pionierskie w branży elektrotechnicznej działania po raz kolejny znalazły uznanie w oczach ekspertów – dodaje Artur Piekarczyk.

Od momentu uruchomienia e-sklepu TIM.pl w 2013 r. TIM otrzymał wiele prestiżowych nagród i wyróżnień, m.in. e-Commerce Polska awards 2014, 2015 i 2016, Mistrzowie e-commerce (konkurs tygodnik „Wprost”), e-Gazela Biznesu 2016 czy Lider Zmiany (nagroda dla prezesa zarządu TIM SA Krzysztofa Folty w konkursie zorganizowanym przez wydawcę magazynu „Harvard Business Review”). TIM.pl znalazł się także w finale Imagine Excellence Awards, w kategorii The Best B2B User Experience. To oficjalna nagroda przyznawana najlepszym e-sklepom przez Magento Inc. – dostawcę platformy sprzedaży online, z której korzysta ponad 250 tys. firm na całym świecie.

Na zdjęciu od lewej: Anna Staszewska – Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji (PIIT), Michał Kostrowicki – TIM SA, Borys Stokalski – prezes PIIT, prof. Piotr Płoszajski – przewodniczący kapituły konkursu „Digital Champions 2017”. Fot. Materiały prasowe PIIT – Gala Konkursu Digital Champions 2017

drukuj