Aż 77% obrotów z e-sklepu – styczeń 2016 r. w TIM SA

Przychody ze sprzedaży przez internet wyniosły 76,6% ogółu obrotów uzyskanych w styczniu 2016 r. przez TIM SA. To najwięcej od uruchomienia przez firmę e-sklepu TIM.pl 2,5 roku temu.

Udziału przychodów ze sprzedaży online rośnie systematycznie od zainicjowanej w 2013 r. zmiany modelu sprzedaży z tradycyjnego na hybrydowy. Łączy on doświadczenie zdobywane przez TIM SA przez ponad 25 lat w tradycyjnym handlu B2B z dużym udziałem kanału online, który wystartował w postaci TIM.pl w lipcu 2013 r.

Ćwierć miliarda złotych online
Po III kwartale 2015 r. udział handlu internetowego (e-commerce) w całkowitych obrotach TIM SA wzrósł do niemal 69% (252,5 mln zł) wobec 49% (179,6 mln zł) po III kw. 2014 roku. Oznacza to także, że już po 9 miesiącach 2015 r. sprzedaż poprzez TIM.pl wyniosła niemal tyle, ile przez cały 2014 r. (254 mln zł).

– Działamy z konsekwencją pioniera e-commerce w branży dystrybucji artykułów elektrotechnicznych w Polsce. Wybierając tę drogę, wiedzieliśmy, że nie będzie odwrotu. Zlikwidowaliśmy lokalne magazyny, zmieniliśmy sposób pracy naszych handlowców i nawyki klientów – wspomina Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA.

Multikanałowość
Oferta TIM.pl jest dostępna za pomocą wielu kanałów: online poprzez wersję webową (www.tim.pl), aplikację mobilną mTIM (Android, iOS), a także infolinię oraz ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych. Te wysiłki doceniło jury e-Commerce awards 2015, nagradzając TIM.pl w kategoriach „Mobilny design roku” i „Najlepsze dostosowanie do sprzedaży wielokanałowej” w grupie średnich i dużych sklepów.

–  Każdy kolejny kwartał, a nawet miesiąc, potwierdza, że choć początki nie były łatwe, to wybraliśmy właściwą strategię rozwoju. Dowodzą tego twarde liczby: rosnące grono klientów, stale zwiększający się udział kanału online w całkowitych przychodach oraz dodatnie wyniki finansowe na wszystkich poziomach w III kwartale 2015 roku – mówi Krzysztof Folta.

Dane za cały 2015 r. zostaną podane w raporcie rocznym 21 marca 2016 r.

TIM SA stawia nie tylko na jak najszerszy, multikanałowy dostęp do swojej oferty, ale również na natychmiastową (wysyłka w 24 h) dostępność jak najszerszego asortymentu. Na koniec 2015 r. poprzez TIM.pl dostępnych od ręki było niemal 62 500 unikalnych produktów. W ciągu 2016 r. wskaźnik ten wzrośnie do 80 000.

Opowiedzą o TIM.pl
W najbliższych tygodniach o e-sklepie TIM SA będzie można usłyszeć podczas kilku konferencji poświęconych e-commerce:

  • w piątek 26 lutego 2016 r. case TIM.pl zostanie przedstawiony przez Tomasza Karwatkę, CEO Divante – partnera technologicznego i koncepcyjnego TIM SA przy wdrażaniu i udoskonalaniu sprzedaży online – na Ecommerce Summit w Brukseli (http://ecommercesummit.be/);
  • 2 marca 2016 r. Adrian Hrehorowicz – menadżer sklepu TIM.pl – wystąpi z prelekcją pt. „Ewolucja czy rewolucja? Jak zmienić 100% offline w 60% online” na konferencji Ecommerce Trends 2016 w Warszawie (http://2016.ecommercetrends.pl/);
  • 22 kwietnia 2016 r. Krzysztof Folta – prezes Zarządu TIM SA – będzie jednym z prelegentów III Kongresu Dyrektorów E-commerce w Krakowie (http://kongresecommerce.pl/).
drukuj