Od PIM do PimCore, czyli case study TIM-u na międzynarodowej konferencji E-commerce Berlin Expo

Jan Żaba – Tech Lead z Wydziału Rozwoju i Technologii TIM S.A. – znalazł się w gronie prelegentów tegorocznej międzynarodowej konferencji E-commerce Berlin Expo. Wystąpił z prezentacją zatytułowaną „Expand product catalogue by opening PIM to your partners using PimCore”, podczas której opisał case study wdrożenia w TIM-ie PimCore.

To coroczne (od 2016 roku) wydarzenie koncentrujące się na branży e-commerce (zarówno w ujęciu B2C, jak i B2B). W każdej kolejnej edycji udział biorą przedstawiciele wielu większych, jak i mniejszych przedsiębiorstw nie tylko z całej Europy, ale również np. z USA czy Japonii. Konferencja jest miejscem, gdzie spotykają się firmy technologiczne dostarczające rozwiązań podmiotom z branży e-commerce z markami, które – tak jak  w przypadku TIM-u – samodzielnie implementują i zarządzają tego typu środkami. Jako że pandemia nie pozwoliła tym razem jak co roku w lutym spotkać się w Berlinie, stacjonarne wydarzenie zostało przeniesione na maj do sieci pod nazwą E-Commerce Berlin – Virtual Edition.

Udział TIM-u w konferencji był wynikiem wygranej w konkursie The Call for Papers. Składał on się z dwóch części – głosowania internautów oraz ostatecznego wyboru prelegentów spośród pięciu z największą liczbą głosów przez niezależną komisję powołaną przez organizatora. W kategorii, w której startował TIM – IT for E-commerce – głosy 239 internautów sprawiły, że propozycja wystąpienia Jana Żaby zajęła drugą pozycję (ze stratą tylko jednego głosu do zwycięzcy głosowania). Finalnie jednak jury konkursu przyznało jej pierwsze miejsce i tym samym zaprosiło reprezentanta TIM-u do wystąpienia podczas konferencji.

Jan Żaba z Wydziału Rozwoju i Technologii (najlepszego zespołu B2B e-commerce w Polsce w 2020 roku według konkursu Dyrektor e-Commerce Roku, organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej) przedstawił prezentację pt. „Expand product catalogue by opening PIM to your partners using PimCore” (pol. „Rozszerzenie katalogu produktów poprzez otwarcie partnerom PIM za pomocą PimCore”). – Prezentacja była opisem studium przypadku, gdy w TIM-ie, firmie działającej w branży e-commerce B2B, zastąpiliśmy niestandardowy PIM rozwiązaniem PimCore, czyli platformą oprogramowania PHP, która służy do zarządzania danymi w handlu internetowym – mówi Jan Żaba. – Jest to historia o tym, jak otworzyliśmy nasz system na dostawców, co przyczyniło się do rozwoju modelu biznesowego opartego na dropshippingu – dodaje.

Dropshipping jest w TIM-ie bardzo dynamicznie rozwijającym się modelem współpracy z dostawcami. To element strategii średnioterminowej spółki na lata 2019-2021, za sprawą którego oferta platformy TIM.pl coraz dynamiczniej poszerza się o kolejne produkty spoza segmentu elektrotechniki.

Zachęcamy do obejrzenia prezentacji Jana Żaby.

drukuj