Spółka córka TIM-u rozwija logistykę dla e-commerce

W należącym do niedawna do TIM SA centrum logistycznym w podwrocławskich Siechnicach trwa wyposażanie nowo wybudowanej hali. Od lipca operatorem centrum jest 3LP SA. 

Obiekt o powierzchni większej od krakowskiego Rynku Głównego świadczy usługi już nie tylko dla TIM SA, szybko zdobywając klientów z sektora e-handlu.

Od uroczystej inauguracji prac budowlanych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie minęło zaledwie 6,5 miesiąca. Powierzchnia obiektu wzrosła przez ten czas z 12 000 do ponad 41 100 mkw. Czyni to 3LP SA jednym z największych centrów logistycznych w Polsce, oferującym zautomatyzowany outsourcing usług logistycznych podmiotom z sektora e-commerce.

200 tys. przesyłek miesięcznie
W nowej hali uruchomiono już strefę przyjęć. Trwa przygotowanie strefy konsolidacji. Zamontowano także docelową liczbę regałów paletowych. Do marca 2017 r. obiekt zostanie wyposażony w automatyczny magazyn pojemnikowy dostarczony przez renomowanego dostawcę rozwiązań logistycznych – niemiecką firmę SSI SCHAEFER.

– To pierwszy etap automatyzacji. W zależności od potrzeb mamy możliwość rozbudowy automatyki w kolejnych latach. W efekcie nasze centrum logistyczne będzie mogło miesięcznie wysyłać nie 70-80 tysięcy przesyłek, jak przed rozbudową, lecz nawet ponad 200 tysięcy – wylicza Maciej Posadzy, prezes Zarządu 3LP SA, a wcześniej członek Zarządu i dyrektor ds. operacyjnych TIM SA.

Wykorzystać know-how
Rozbudowa centrum to przede wszystkim efekt zmiany modelu biznesowego TIM SA. Firma, która przez ponad ćwierć wieku rozwijała ogólnopolską sieć hurtowni elektrycznych, w lipcu 2013 r. postawiła na handel online. Obecnie już ponad 70% obrotów pochodzi z e-commerce, a roczne przychody ze sprzedaży w ciągu dwóch lat wzrosły o ponad 50% (z 383 po 2013 do 576 mln zł po 2015 r.).

Dynamiczny rozwój przełożył się na zwiększone zapotrzebowanie na powierzchnię magazynową. Jednocześnie TIM SA postanowił wykorzystać zdobyte przez ostatnie lata know-how.

– 3LP SA jako wydzielony z TIM SA operator logistyczny ma za zadanie świadczyć usługi nie tylko dla TIM-u, ale i dla klientów zewnętrznych działających na rynku e-commerce. Obserwujemy duże zainteresowanie naszą ofertą. Kilka umów już podpisaliśmy, kolejne negocjujemy – mówi Maciej Posadzy.

Ekspresowo na całą Europę
Centrum Logistyczne 3LP SA obsługuje już pierwszych zewnętrznych klientów, m.in. sieć sklepów odzieżowych prowadzącą sprzedaż także online – w zakresie obsługi zwrotów z wymiany kolekcji oraz magazynu reklamacyjnego. Już wkrótce 3LP zostanie wyłącznym partnerem jednego z portali obsługujących w zakresie logistyki małe e-sklepy.

3LP SA umożliwia ekspresowe dostawy nie tylko na terenie Polski, ale i całej Europy. Jednak z uwagi na swoje położenie geograficzne w przypadku klientów zagranicznych firma nastawia się przede wszystkim na podmioty niemieckie. Trwa dopracowywanie kilku umów właśnie z klientami z tego kraju.

– Zakładam, że do końca 2017 roku w pełni zagospodarujemy przestrzeń całego obiektu. Od liczby i potrzeb klientów zewnętrznych uzależniony będzie także wzrost zatrudnienia w naszym centrum – zapowiada Maciej Posadzy.

drukuj