TIM wchodzi w drugie ćwierćwiecze. Odmieniony. Gotowy na zmiany

13 czerwca podczas obchodów 25-lecia działalności TIM SA zaprezentował nowe logo, będące elementem nowego systemu identyfikacji wizualnej.

Ta zmiana symbolizuje otwarcie nowego etapu w działalności firmy – przejścia z epoki handlu tradycyjnego do modelu hybrydowego, łączącego kompetencje zdobyte w minionym ćwierćwieczu z nowoczesną technologię e-handlu.

TIM SA rozpoczął swoją działalność w zupełnie innych warunkach politycznych i gospodarczych jako Spółdzielcze Przedsiębiorstwo „TIM” we Wrocławiu Spółka z o.o. Gdyby nie zmiany, jakie zapoczątkowały czerwcowe wybory sprzed 25 lat, z pewnością TIM nie byłby tym, czym jest dzisiaj. Przez minione ćwierć wieku firma zawsze była otwarta na zmiany: technologiczne, ekonomiczne, organizacyjne…

Zmieniające się otoczenie stale nas motywowało, inspirowało – mówi Krzysztof Folta. – Nieco paradoksalnie, choć bez cienia przesady, można powiedzieć, że TIM od 25 lat jest tym samym: ciągłą zmianą na lepsze – dodaje.

 

Sklep TIM to teraz tim.pl

Od kilkunastu miesięcy TIM SA konsekwentnie rozwija sprzedaż online, nie rezygnując przy tym ze wsparcia udzielanego klientom przez pracowników biur handlowych w całej Polsce czy działających w terenie przedstawicieli handlowych. – Dysponujemy unikalnym doświadczeniem i kompetencjami ludzi, zdobywanymi i rozwijanymi przez 25 lat. Wierzę, że w połączeniu z nowoczesną technologią handlu internetowego możemy zaoferować naszym klientom wyjątkowy, wygodny i bardzo funkcjonalny model sprzedaży – zauważa Krzysztof Folta.

Podczas uroczystej jubileuszowej gali w Operze Wrocławskiej 13 czerwca 2014 r. Krzysztof Folta poinformował, że już połowa obrotów firmy pochodzi ze sprzedaży online. Symbolicznym potwierdzeniem roli kanału internetowego jest przeniesienie Sklepu TIM na główną domenę internetową firmy, czyli www.tim.pl. Funkcjonujący tam dotychczas serwis korporacyjny jest teraz dostępny pod adresem www.timsa.pl.

Przed kilkoma dniami TIM SA został przyjęty w poczet członków Izby Gospodarki Elektronicznej, skupiającej firmy działające w sektorze e-commerce. – Chcemy współpracować i wymieniać się wiedzą z najlepszymi z branży e-commerce. Ufam, że korzyści będą obustronne, gdyż przykład TIM SA może być ciekawy i inspirujący dla innych – komentuje Artur Piekarczyk, członek Zarządu i dyrektor ds. handlu TIM SA.

 

Nowy system identyfikacji wizualnej

Aby jeszcze mocniej podkreślić zmiany zachodzące w spółce, TIM SA zdecydował się na wdrożenie nowego systemu identyfikacji, w tym logotypu, który pozostawał niezmienny od chwili powstania firmy. Nowe logo zostało po raz pierwszy publicznie zaprezentowane 13 czerwca, podczas gali z okazji 25-lecia TIM SA.

TIM_logo - Kopia– Zawiera charakterystyczny dla TIM-u żółty trójkąt, co podkreśla, że z dumą czerpiemy z naszego dotychczasowego dorobku. Historia jest bowiem ważna, jednak przyszłość jest ciekawsza. Zmiana, w trakcie której jest właśnie TIM, wydaje się być jak dotąd największą w dziejach firmy, stąd też pierwsza zmiana naszego logotypu – komentuje Krzysztof Folta.

Litery tworzące nazwę firmy nadal są czarne. Żółć i czerń, a także biel – nieobecna dotąd w logo TIM SA – to kolory jednoznacznie kojarzące się z technologią, na której TIM opiera swoją działalność. Zupełnie nowy jest krój liter tworzących nazwę firmy. Inspiracją dla jego powstania była technika tworzenia napisów z szablonów – rozwiązania powszechnie używanego w dużych przedsięwzięciach logistycznych, takich jak TIM. Elementy składowe czcionki nawiązują także do przegubów i rolek taśmociągów, jakie można odnaleźć chociażby w Centrum Logistycznym TIM SA w podwrocławskich Siechnicach, które realizuje wysyłki towaru do wszystkich klientów firmy.

Nowy system identyfikacji wizualnej TIM SA przygotowała warszawska agencja BNA, mająca w swoim dorobku logotypy i rebranding m.in. tak znanych marek jak Tyskie, Żywiec, Empik, Reserved, nc+ czy mBank.

 

Folder z okazji 25-lecia TIM SA – Tak Inspirują Możliwości

 

Obejrzyj filmy z opiniami klientów i wypowiedziami członków Zarządu TIM SA

drukuj