Debiuty na GPW w 2019 r. Sprawdź, które spółki wybierają się na parkiet

Zaledwie 7 nowych spółek pojawiło się w ubiegłym roku na rynku głównym warszawskiej giełdy. Czy w tym roku inwestorzy będą mieli więcej okazji do tego, by kupić akcje debiutantów?

Wspomniany wynik siedmiu debiutów giełdowych w 2018 r. z łączną wartością ofert na poziomie 300 mln zł jest najsłabszym od 15 lat. Gdy dodatkowo weźmiemy pod uwagę fakt, że niektóre firmy rezygnują z obecności w notowaniach, to okaże się, że lista spółek GPW się skróciła.

W kolejnym odcinku cyklu „Cały ten rynek…” wskazujemy spółki, które mają szansę pojawić się na parkiecie i jednocześnie poprawić ubiegłoroczną sumę debiutów GPW.

1. eobuwie.pl będzie rozwijać działalność za granicą

Debiut spółki zależnej obuwniczego giganta (CCC) może okazać się jednym z najbardziej interesujących dla inwestorów w 2019 r. Sklep internetowy – przejęty przez CCC w 2016 r. za 230 mln zł – intensywnie się rozwija, zapewniając Grupie CCC już około 1/5 udziałów w przychodach.

W październiku 2018 r. CCC podało oficjalnie, że IPO eobuwie.pl jest brane pod uwagę, bo spółka chce pozyskać środki na dalszy rozwój.

Ta oferta z pewnością przyciągnie uwagę szeregu inwestorów i analityków. Serwis eobuwie.pl jest obecny nie tylko w Polsce, ale już na kilku rynkach Europy Zachodniej. Działająca w branży e-commerce spółka z pewnością na tym nie poprzestanie. Już rozwija nowe funkcjonalności swojego serwisu, jak np. dopasowywanie rozmiarów dla setek par butów na podstawie skanu stopy oraz szybkie dostawy do klientów.

2. Murapol chce umocnić pozycję na rynku krajowym

Ciekawe zapowiada się również debiut na GPW znanej spółki z branży deweloperskiej. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to już w drugiej połowie 2019 r. akcje spółki Murapol pojawią się na rynku głównym giełdy. Deweloper przygotowuje się do oferty publicznej, a w swojej prezentacji korporacyjnej zapowiada, że „IPO Murapolu ma szansę być dobrą okazją do inwestycji zarówno dla krajowych, jak i zagranicznych inwestorów”.

Murapol należy do grona największych deweloperów mieszkaniowych w Polsce. W swojej strategii na najbliższe lata wskazuje, że będzie skupiać się na kluczowych rynkach krajowych (m.in. Warszawa, Trójmiasto, Wrocław) i oczekuje sprzedaży na poziomie 3-3,5 tys. mieszkań rocznie. Zakłada, że środki pozyskane od inwestorów przeznaczy na zwiększenie skali działalności w największych polskich miastach.

3. Medical Finance Group zamierza udzielać więcej pożyczek pacjentom

O poszerzeniu rynku myśli też spółka Medical Finance Group, której prospekt emisyjny jest w Komisji Nadzoru Finansowego. Już w 2018 r. firma zapowiadała, że będzie szukać dodatkowych środków, by znacząco zwiększyć skalę swojej działalności, a jedną z możliwości jest właśnie debiut na GPW.

Działalność spółki skupia się na oferowaniu pożyczek osobom, które chcą skorzystać z szeroko rozumianych płatnych usług medycznych, głównie stomatologicznych i estetycznych. Pozyskuje klientów dzięki współpracy z prywatnymi gabinetami oraz  klinikami. Zajmuje się też udzielaniem pożyczek lekarzom prowadzącym własną działalność gospodarczą.

Na duży potencjał rynku wskazywał w ubiegłym roku Krzysztof Sokalski, prezes spółki: – W Niemczech czy we Włoszech ok. 60% zabiegów stomatologicznych finansowanych jest przez pacjentów z wykorzystaniem produktów kredytowych, w Polsce ten odsetek jest wielokrotnie niższy. (…). Z naszych obserwacji wynika, że coraz większy popyt na finansowanie ratalne jest na szybko rosnącym rynku medycyny estetycznej (cyt. za ISB News).

4. BoomBit powtórzy sukces innych producentów gier?

Inwestorzy, którzy szukają swoich szans na zyski w branży gier, mogą mieć nadzieję na kolejny debiut po ubiegłorocznych zapowiedziach spółki BoomBit. To działający w Polsce oraz na zagranicznych rynkach producent i wydawca gier, przede wszystkim na urządzenia mobilne.

– Celem IPO jest zdobycie środków m.in. na pozyskiwanie użytkowników oraz projekty publishingowe z zewnętrznymi studiami. Nie wykluczamy też wykorzystania ich na przejmowanie innych, zewnętrznych projektów – mówił w ubiegłym roku prezes spółki Marcin Olejarz (w rozmowie z serwisem strefainwestorów.pl).

5. Są też chętni do debiutów na NewConnect

Więcej spółek, które chciałyby zadebiutować na głównym rynku warszawskiej giełdy, pojawi się zapewne wraz z wyraźną poprawą koniunktury na GPW. Kluczowe dla wielu obserwatorów rynku pozostaje pytanie o to, czy uruchamiane w tym roku Pracownicze Plany Kapitałowe rzeczywiście zapewnią napływ większych środków na giełdę i tym sposobem ułatwią spółkom przeprowadzenie ofert publicznych.

Te firmy, które chcą pozyskiwać środki, mogą też rozważać debiuty na rynku NewConnect. Tam ruch w 2019 r. będzie zapewne większy niż na parkiecie głównym GPW. O planach debiutów na NewConnect mówi kilku producentów gier, ale także np. spółka Braxx, producent urządzenia Smart Kid Belt (promowanego przez producenta jako alternatywy dla fotelików samochodowych).

Niniejszy artykuł został sporządzony wyłącznie w celach informacyjnych. Nie stanowi rekomendacji, porady inwestycyjnej, prawnej, podatkowej, reklamy ani oferty sprzedaży jakichkolwiek instrumentów finansowych, w szczególności nie zawiera informacji o instrumentach finansowych oraz warunkach ich nabywania, jak również nie stanowi zaproszenia do sprzedaży instrumentów finansowych, składania ofert ich nabycia lub zapisu na instrumenty finansowe.
Niniejszy artykuł ani żadna jego część, jak też fakt jego dystrybucji nie mogą stanowić podstawy do zawarcia jakiejkolwiek umowy lub zaciągnięcia jakiegokolwiek zobowiązania. Nie może stanowić również źródła informacji, które mogłyby być podstawą decyzji o zawarciu jakiejkolwiek umowy lub zaciągnięciu jakiegokolwiek zobowiązania.
Nie należy dla jakichkolwiek potrzeb polegać na informacjach zawartych w niniejszym artykule, ani też zakładać, że informacje te są kompletne, ścisłe lub rzetelne. Wszelkie takie założenia czynione są wyłącznie na własne ryzyko.

drukuj