Finał kolejnej edycji miejskiego programu edukacji cyfrowej ze wsparciem TIM-u
Uroczysta gala w auli Politechniki Wrocławskiej zwieńczyła 10 czerwca 2025 r. IX edycję akcji Wrocław Koduje 2.0. W trakcie kończącego się roku szkolnego padł kolejny rekord zaangażowania: ponad 5000 uczniów rozwiązało ponad 200 tysięcy praktycznych zadań programistycznych i bazodanowych. Partnerami edycji były Politechnika Wrocławska i TIM SA.
Wrocław Koduje 2.0 to mający najdłuższą na świecie tradycję (trwa nieprzerwanie od 2016 r.) miejski projekt edukacji informatycznej, prowadzony przez Centrum Usług Informatycznych we Wrocławiu oraz Fundację Liga Niezwykłych Umysłów. W jego ramach uczniowie szkół ze stolicy Dolnego Śląska mierzą się z praktycznymi zadaniami programistycznymi w językach C++, Python, SQL, Java. Zakończona właśnie IX edycja została dodatkowo wzbogacona o naukę technologii frontendowych. Wśród szkół podstawowych zwyciężyła Szkoła Podstawowa nr 1, zaś wśród szkół ponadpodstawowych niekwestionowane pierwsze miejsce zajęło VII Liceum Ogólnokształcące.
Platforma Liga Niezwykłych Umysłów, na której opiera się projekt Wrocław Koduje 2.0, jest profesjonalnym narzędziem wspomagającym szkoły w nauczaniu programowania, nagrodzonym m.in. Złotym Medalem Międzynarodowych Targów Poznańskich EDUTECH 2020 i tytułem Produktu Roku dla Szkół Średnich GESS Awards Dubaj 2023. Na platformie odbyło się wiele projektów i wydarzeń, m.in. finały ogólnopolskich Mistrzostw IT oraz międzynarodowe konkursy programistyczne szkół z Polski, Niemiec, Ukrainy, Indii, Makao czy Bahrajnu.
– Jako firma technologiczna, działająca w sektorze e-commerce, z pełnym przekonaniem wspieramy takie inicjatywy jak Wrocław Koduje 2.0, które realnie rozwijają kompetencje cyfrowe młodych ludzi. To partnerstwo stanowi element realizacji strategii ESG TIM-u – jednym z jej priorytetów jest bowiem dzielenie się wiedzą w zakresie nowych technologii i programowania – zauważa Piotr Tokarczuk, członek Zarządu i dyrektor finansowy TIM SA. – Poprzez zaangażowanie we Wrocław Koduje 2.0 inwestujemy w przyszłość, pomagając budować innowacyjne społeczeństwo. Rekordowe zaangażowanie uczniów w tej edycji pokazuje, jak ważne jest tworzenie dostępnych i atrakcyjnych form nauki programowania – dodaje.
– Bardzo nas cieszy, że kolejny rok przyniósł rekordową aktywność uczestników projektu. Po dziewięciu latach wciąż nie widać „zmęczenia materiału” i znużenia formułą. To efekt między innymi współpracy z nauczycielami z Wrocławia i całej Polski, a także liczenia się z sugestiami uczniów. Dzięki temu rozwijamy platformę, zachowując świeżość i jakość – mówi Radosław Błasiak, prezes Fundacji Liga Niezwykłych Umysłów. – W nowym roku szkolnym udostępnimy kursy dotyczące modułów do analizy danych, a przede wszystkim nowy kurs związany z tworzeniem rozwiązań sztucznej inteligencji – będzie to wreszcie realna pomoc dla uczniów i nauczycieli w nauce podstawowych koncepcji stojącymi za AI. Z podekscytowaniem przygotowujemy się do kolejnej, X edycji Wrocław Koduje 2.0. Będzie to edycja jubileuszowa i zadbamy o to, aby była niepowtarzalna – zapowiada.


