I kwartał 2020 r. w TIM SA: ponad 215 mln zł obrotów, klienci wybierają bezpieczne zakupy

Ze wstępnych szacunków wynika, że po raz pierwszy w historii TIM SA przychody ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów przekroczyły w I kwartale poziom 200 mln zł – i to znacznie. W pierwszych trzech miesiącach 2020 r. wyniosły bowiem niemal 215,8 mln zł, tj. aż o 12,9% więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. 72% tej kwoty (155,3 mln zł, +13,3 rdr.) przyniosła sprzedaż online.

Szacowane obroty za marzec 2020 r. wyniosły prawie 78,6 mln zł, o 12,7% więcej niż w marcu 2019 r. Kanał e-commerce wygenerował 52,8 mln zł, tj. +9,9% rdr.

– Za nami najlepszy pierwszy kwartał w historii, z niemal rekordową miesięczną dynamiką w lutym i ponadprzeciętnym, jeśli spojrzeć chociażby na cały 2019 rok, wzrostem w marcu. Dane za ten miesiąc pokazują, że – pomimo pogarszającej się sytuacji epidemicznej w dwóch ostatnich tygodniach – machina sprzedażowa TIM-u nie zwolniła – komentuje Krzysztof Folta, prezes zarządu TIM SA. – Nasz hybrydowy model biznesowy bardzo dobrze sprawdza się w obecnych czasach. Klienci wybierają zakupy online na TIM.pl zamiast wizyt w tradycyjnej hurtowni. Korzystają z najszerszej oferty produktów elektrotechnicznych w Polsce dostępnych w 24 godziny, ale i zyskują coś znacznie obecnie ważniejszego – poczucie bezpieczeństwa z dostawą bezpośrednio tam, gdzie przebywają – dodaje Krzysztof Folta.

Zamówienia składane przez klientów TIM SA są realizowane i dostarczane na bieżąco. Warto zwrócić uwagę, że wszystkie spółki tworzące Grupę Kapitałową TIM zachowały ciągłość działania, a ponad 95% pracowników pionów biznesowych oraz back office-u pracuje zdalnie. Pracownicy operacyjni zatrudnieni w centrum logistycznym 3LP SA wykonują swoje obowiązki zgodnie z nową organizacją pracy, z zachowaniem rygorystycznych zasad bezpieczeństwa oraz wykorzystaniem środków ochrony osobistej. – Utrzymanie ciągłości pracy oraz osiągnięcie prezentowanych, rekordowych wyników sprzedażowych to ogromna zasługa wszystkich pracowników TIM-u i 3LP. Bardzo im za to dziękuję. Chciałbym także podziękować naszym klientom za zaufanie, że możemy realizować ich potrzeby biznesowe w tak trudnych okolicznościach – mówi Krzysztof Folta.

Zobacz raport bieżący nr 8/2020 >>

drukuj